NEDEN BİSİKLET YOLCULUĞU? - Ayetullah Kılınç

NEDEN BİSİKLET YOLCULUĞU?


Liseyi Gökçeada Öğretmen Lisesinde yatılı okulda okudum. Lise eğitimine kadar İstanbul’da büyüyen birisi olarak yıldızların görüntüsünü, baharda esen rüzgarla beraber gelen o tarif edilemez güzel kokuyu hiç bilmiyordum diyebilirim. Gökçeada’da bunları hissedip tatil zamanları İstanbul’da betonların görüntüsünü, egzoz dumanlarının kokusunu alınca doğanın içinde olmayı hayal etmek zor olmadı. Ta o zamanlardan yoğun bir gezme isteğim vardı. Gittiğim yerlerde berduş gibi sahillerde parklarda çadırlarda yatma düşüncesi beni heyecanlandırıyordu. Doğanın içinde olmak, rüzgarı, güneşi hissetmek, denizin, ormanın kokusunu almak, gece yıldızları, ayı görerek uyumak istiyordum. Gerçek anlamda yaşadığımı hissettiren şeyler bunlardı.

Gezme olayını hayal ederken hiçbir zaman aklıma özel araçla veya otobüse binip gezme diye düşünmedim. Otostopla yaparım diye düşünüyordum. Bunu ancak üniversitede yapabilirdim. Zaten lise son sınıfta çok yoğun bir şekilde otostop çekmiştim. Tanımadığım insanlarla ettiğim muhabbetlerden aldığım zevk beni bu işe adım adım yaklaştırıyordu. Zaman ilerledikçe nedense uygun şartlar bir türlü oluşmadı ve bir türlü başlayamadım. Bir iki arkadaşımla yapmak istiyordum bu olayı tek yapmak sıkıcı olurdu diye düşünüyordum. Fakat bunu gerçekleştirebileceğim arkadaş bulamamıştım. Bırakın 10-15 günlük turu 1-2 günlük tur için bile ikna edememiştim. Belki o zamanlar başlama cesaretini kendimde bulamadığımdan bu durumu bahane ediyordum, kim bilir…
Üniversitedeki 3. yılımın sonunda bu gezme hayaline bir başıma da olsa başlamak istedim. Ve bu ani bir karardı. Bir gece bunu neden yapmadığımı düşünürken uyuyakaldım ve sabah uyandığımda Isparta’dan İstanbul’a Ege üzerinden gezerek 1 haftada otostopla gitmeye karar verdim ve yaptım.
İlk büyük adımı bunu yaparak atmıştım. Otostopla yaptığım turdan çok zevk almama rağmen bir şeyler eksikti. Adını koyamadığım bir şeyler eksikti.
Neden Bisiklet?
Bisikletle herkes gibi ben de çocuk yaşta tanıştım. Tabii burada o çocukluktaki tanışmadan değil de neden bisikletle dolaşmaya karar verdiğimden bahsedeceğim.
Açık söylemek gerekirse 2016 temmuz-ağustos aylarına kadar bisikletle dolaşabileceğim aklımın ucundan geçmedi. 2012’de -üniversitedeki ilk yılımda- Manisa’daydım. Oturduğumuz yerden üniversiteye giden otobüs mesafe kısa olmasına rağmen çok dolaşarak gidiyordu. Ve otobüs de pahalıydı. Ben de kendi kendime dedim ki: “Alayım bir bisiklet! Hem kısa sürede giderim okula hem de otobüse para vermekten kurtulurum.” Ki zaten cüzi bir miktarda aldığım bisikletin parasını 1-1,5 ayda çıkardım. Bisikleti almamın tek nedeni buydu. Bu aldığım bisikleti Isparta’ya da getirdim. Çalınana kadar (gün yüzü görmesin o çalanlar) sadece ulaşım ve spor amaçlı kullandım.
2016 yılının haziran ayında yine ulaşım ve spor amaçlı yeni bir bisiklet aldım. Fakat bu sefer orada kalmayacaktı. Bunu sürmeye başladığım ilk an anlamıştım. İlk olarak İstanbul’da sonra da Isparta’da sürmeye başladım. 2016 eylül ayında uzun turlar yapma fikri kafamda ufak ufak çakmaya başladı. Isparta’dan İstanbul’a sahil hattını takip ederek gelmenin hayalini kurdum. 2016 Kasım ayından itibaren ihtiyacım olan malzemeleri almaya başladım. Bu arada da tur yapmış olan kişilerin yazdıklarını okuyarak fikir sahibi olmaya çalıştım.  Her şey adım adım gerçekleşti. Bisiklette kullanacağım ekipmanları her ay 1 ya da 2 malzeme alarak 9 ayda tamamladım. Zaten günlük yaşantımda okula giderken bisikleti kullanmaya başlamıştım. Fiziksel olarak öyle hazırlanıyordum. Sonra biraz daha uzun mesafelerle kendimi denedim. Isparta içinde 3 günlük bir tura çıktım. Günübirlik Eğirdir’e, Burdur’a gittim. Bu yaptığım turlarla bu işi gerçekten gerçekleştirebileceğime inanmaya başladım. Bu işe tamamen inandığım nokta ise Isparta’dan Burdur Salda Gölü’ne gerçekleştirdiğim tur oldu. Arası 100 km uzaklıktaydı. Salda Gölü turunda tüm ekipmanlarım tamdı. Ve yolda neredeyse Isparta-İstanbul turumda karşılaşabileceğim zorluklar mevcuttu. Trafik, yol çalışması, bölünmemiş yollar, dağ yolu, toprak yol, sert yokuşlar, direkt karşıdan esen sert rüzgârlar vs. Biraz zorlansam da Salda turunu tamamladım ve artık neredeyse tamamen hazırdım. Neredeyse diyorum çünkü kafamın içinde çok küçük de olsa tura başlayacağım saat geldiğinde yola çıkma cesaretini gösterememek vardı. Bu korkuyu daha da küçültmek ve kendime daha itici güç olmasını sağlamak için tur tarihimi belirlediğim an kabataslak hazırladığım güzergâhı instagram üzerinden paylaşıp arkadaşlarıma, çevreme bu olaya başlayacağımı duyurdum.


Yolculuk devam ederken çizdiğim planda değişiklikler yaptım

Bu yolculuğa "Nasıl başladım?" sorusunun cevabını toparlarsam; çok uzun zamandır gezmek istiyordum ve ulaşım aracı olarak bisikleti kullanmak istedim. Aslında bisikletin sadece ulaşım aracım değil de aradığım fakat bulamadığım yol arkadaşım olduğunu tur boyunca daha iyi anlayacaktım.
10.08.2017 tarihinde yaz okulundaki son sınavımdan çıkıp eve geldim. Biraz uyduktan sonra tur için kalkıp ekipmanlarımı hazırladım. Ev arkadaşlarımla vedalaşıp 11.08.2017 tarihinde sabah saat 05:10’da ilk pedalımı çevirdim.


Yorum Gönder

1 Yorumlar