BİSİKLETİM - Ayetullah Kılınç

BİSİKLETİM




Haziran 2016’da aldığım şehir bisikletini kullanıyorum. Bisikletle uzun turlar yapmanın hayalini kurduktan sonra yaklaşık 9 ay boyunca, her ay bir ya da iki ekipman alarak bisikletimi “tur bisikletine” çevirdim.

Bisikletle uzun turlar yapabilmek için üst seviye ekipmana ihtiyaç olmadığını düşünenlerdenim. Tabi ki ne kadar iyi bisiklet ve ekipmanınız olursa performans ve konforunuz artacaktır. Bu bir gerçektir. Ama aksamları (fren, vites, zincir vs.) sağlıklı bir şekilde çalışan bir bisikletle; bisikletinizi iyi tanıdığınız ve özenli kullandığınız müddetçe, yanınıza olası sorunlar için (fren-vites ayarı, lastik patlağı) gerekli ekipmanları alıp uzun turları gerçekleştirebilirsiniz. Giriş sınıfı bisikletimle yüklü halde;
  • Isparta Bisiklet Turu (160 km) (2017) (Buradan turun yazısını okumaya başlayabilirsiniz.)
  • Isparta-Burdur (Salda Gölü) Bisiklet Turu (220 km) (2017, 2018)
  • Isparta-İstanbul (Sahil Yolu) Bisiklet Turu (1505 km) (2017) (Buradan turun yazısını okumaya başlayabilirsiniz.)
  • Antalya-Adana Bisiklet Turu (620 km) (2018) 
  • İstanbul Bisiklet Turu (150 km) (2019) (Buradan turun yazısını okumaya başlayabilirsiniz.)
  • Kocaeli-Bursa-Yalova Bisiklet Turu (252 km) (2019)
  • Marmara Denizi Bisiklet Turu (675 km) (2019)
  • Düzce-Bolu (Yedigöller)-Zonguldak Bisiklet Turu (250 km) (2019) (Buradan turun yazısını okumaya başlayabilirsiniz.)

Turlarını gerçekleştirdim. Aşağıda kullandığım bisikletin özelliklerini detaylı bir şekilde anlattım. Ekipmanları Türkiye’den ve çoğunlukla da Çin’den (Aliexpress) aldım. Yanlarına fiyatlarını -sağlıklı bir fiyat değerlendirmesi yapılabilmesi için dolar üzerinden- yazdım. (*Türkiye’den aldığım ürünleri aldığım dönemdeki dolar kuruna göre çevirdim.)

Bisikletim: Claud Butler Urban 100 (Türkiye) (2016) (225 $)


Teknik Özellikleri

Kadro: Alüminyum Alaşım 6061, 22” (56 cm)

Maşa: Çelik (Türkiye) (2018) (10,50 $) 2017 yılında yapmış olduğum kazadan sonra ön maşa kullanılamaz duruma geldi. Servisinden -farklı renkte olsa- yeni maşa satın aldım.

Jant Seti: Alüminyum Alaşım, 28”, 36 delikli, CNC Fren Yüzeyli Çift Kat Jant ve Jant telleri (2,00 mm), ETRTO (622-12)

Jant Göbekleri: Alüminyum Alaşım, 36 delikli Shunfeng(U-link) Rulmanlı Göbek (7 $) (2021)

Kelebek Gidon: Alüminyum Alaşım (Çin) (2017) (19,20 $) Bisikletin üzerinde düz gidon (çelik) vardı. Uzun turlarda farklı tutuş seçenekleri sağlaması için aldım.

Dış Lastik: 700x35 mm Rubena Flash STU (5 mm zırhlı) (Türkiye) (2017) (2 Adet: 33 $) Bisikletin üzerinde 700x35 Rubena Flash dış lastikler vardı. İlk senesinde (Yaklaşık 8 bin km sürüş sonrası) miladını doldurdu. Patlamaya dirençli bu lastikleri aldım.

İç Lastik: Btwin 700x35/45 (Türkiye) (2017) (4 Adet: 16,30 $) 2 tanesini yedek olarak taşıyorum.

Ön Attırıcı: Shimano RD-TZ31 3spd

Arka Attırıcı: Shimano Rd-TY300 6spd (Türkiye) (2017) (11 $) Bisikletin üzerinde Shimano RD-TZ50 aktarıcı vardı.

Orta Göbek: Shunfeng Rulmanlı ( 7 $) (2021)

Aynakol: 24T-32-42 / 170 mm Krank Kolu (KNT - 7$) (2021)

Ruble: Shimano Mf-Tz30 14-34T (11 $) (2021)

Vites Kolu: Shimano ST-EF41, 3x6

Fren Grubu: Alüminyum Alaşım. Tektro V Fren takımı (Türkiye) (2019) (12,40 $) Bisikletin üzerinde gelen fren grubu miladını doldurdu. 3 kez fren papuçlarını değiştirmiştim. Son papuçlar da miladını doldurunca bu seti satın aldım. Bunun yanında bir çiftte Baradine MTB-960 V fren pabucunu yedek olarak aldım. (Türkiye) (2019) (7,60 $)

Zincir: KMC Z50 (4 $) (2021)

Sele: Bisikletin üzerinde gelen seleyi kullanıyorum. (27,2 mm x 300 mm)

Pedal: Alüminyum Alaşım (Çin) (2017) (11,30 $) Bisikletin üzerinde gelen pedallardan bir tanesini kırılınca bunu satın aldım. Vidalı yapısı sayesinde ayağıma tam oturuyor.


Ön Bagaj: Alüminyum Alaşım (Çin) (2017) (6,50 $) Çadır, mat, uyku tulumunu yerleştiriyorum.


Arka Bagaj: Alüminyum Alaşım (Çin) (2017) (17,50 $) Taşıyıcı alüminyum boruları çelik ile değiştirdim. Bunun yanında dikeyde çelik borular ile ek yapıp, bu dik boruları ise arda kalan alüminyum boruları kullanarak vidayla birleştirdim. Bu sayede önemli ölçüde taşıma kapasitesi arttı. Hem de arada bir de olsa, jantlara sürten heybe çantanın sürtmesini engellemiş oldum. Heybe çanta, yemek çantası, su taşıyorum.

Ağırlık: 14,60 kg (El kantarıyla ölçtüm)

Çantalar

Gidon Çantası: (Çin) (2017) (9 $) 5 lt kapasiteli, su geçirmez çanta. İçinde değerli eşyalarımı (cüzdan, telefon vs.) taşıyorum.

Heybe Çanta: (Çin) (2017) (20,50 $) 30 lt kapasiteli, su geçirmez özelliğini zaman içinde kaybetti. Eşyalarımı poşetin içine koyup çantaya yerleştiriyorum. İçinde kıyafetlerimi ve bisikletin bazı yedek parçalarını taşıyorum.

Kadro Ön Çantası: (Çin) (2016) (2,50 $) Minimal heybe çanta. İçine hafif ve küçük (ıslak mendil, peçete, çakmak, kulaklık vs.) eşyalarımı koyuyorum.

Kadro Arka Çantası: (Çin) (2016) (13 $) Bisiklet tamir çantası. Set halinde (yama takımı, alyan takımı, pompa) satılıyordu.

Bagaj Üstü Çanta: (Çin) (2017) (11,30 $) 13 lt kapasiteli. Günübirlik turlarımda kullanıyorum.

Yemek Çantası: Sırt çantasının içine yemek için gerekli ekipmanlarımı koyup bagaja bagaj lastiği ile bağlıyorum.

Bunlara ek olarak:

Ön Far: Solar Storm, 6000 lümen, 4 mod (kısa, orta, uzun, çakar) (Çin) (2016) (23,60 $)

Stop Lambası: (Çin) (2019) (2 adet: 2 $)

Km saati: (Çin) (2016) (5,50 $) Saati, toplam gittiğim yolu, anlık hızımı gösteren basit bir bisiklet bilgisayarı kullanıyorum.


TOPLAM MALİYET: 475,60 $

Buradan kullandığım kamp ekipmanlarına,

Buradan kullandığım kişisel ekipmanlara ulaşabilirsiniz.







Yorum Gönder

0 Yorumlar